onsdag

latanna

Idag skulle jag vara utomordentligt duktig, jag skulle nämligen sätta mig på skolbänken igen efter snart två års uppehåll. Det gjorde jag också, nästan, om min lärare hade dykt upp. Så här var det, om man tar med all bakgrunds-fakta, så har jag väl några få planer att studera på universitet nån gång under detta decennium, och vara så där jätteduktig och ha så där jättekul som universitets-studerande verkar ha. Så därför tyckte jag själv att lite komvux-studerande till att börja med skulle vara en bra idé.
Så jag har anmält mig till Engelska B på Luleå vuxenutbildning.
Första dagen idag klockan 8.15 var tänkt, och jag tyckte faktiskt att det skulle bli jättehärligt, speciellt med tanke på att det var en hel skola bara för komvux. Jag hade bilden av Strömsunds komvux, inklämd i en gymnasieskola, i huvudet. och det här var helt annorlunda, stort och bara komvux. Kom till och med dit tidigt och blev sittandes väntandes med tre andra som tillslut blev 8 andra, 6 tjejer och 3 killar. vi väntade och väntade och väntade.
och hux flux hade en timme gått och tanten i expedition kom och meddelade att vi skulle skjuta upp första träffen till nästa onsdag i stället för lärarn som vi skulle ha hade blivit sjuk och glömt meddela. "happ" tänkte jag och gick min kyl-påverkade kvart tillbaka till lägenheten.
därefter kom min lathet.
jag la mig och sov i två timmar och drog sen täcket till soffan och blev en pömsig soff-liggare. för även om jobb ska sökas och en lägenhet ska städas så är vissa dagar för kalla och.. äsch..
jag är bara lat

Inga kommentarer: