fredag

om dagar då saker blir bakvända

Idag är var det en sån där dag då jag ställde väckarklockan på 9 och vaknade 12, öppnade skafferiet och tippade ut gäst-kaffet, tänkte höga svordomar i tankarna för att sedan sitta på kulturhuset resten av dagen och läsa tidningar. Höjdpunkterna på denna dag var en artikel om den alltid lika underbart barn-sinnliga Caroline af Ugglas i tidningen Vi, och en sisådär elvaårig flicka som gick omkring bland bokhyllorna och datorerna med klarblå jacka, klargrön mössa och pastellrosa vingar på ryggen.
De båda var inspirerande som sjutton!
Jag begav mig hem för att ta av mig jeansen och göra köttfärssås och spagetti i strumpbyxor och lång tröja.

Någon gång i mitt liv kommer jag få en stor uppenbarelse som tvingar mig att bara använda färgglada klänningar och kjolar och strunta i alla ångest-framkallande byxor. I alla fall hoppas jag det. Fast det kommer nog bli den dagen då all den underbara men kalla snön försvinner, och jag därmed får till andra saker att ha ångest över.
:D

Inga kommentarer: