lördag

drömtydningskaos

Vaknade klockan 14:51 med en förbryllande tanke över vad jag egentligen hade drömt. Jag minns att jag blev kidnappad av clowner i gymnastiksalen hemma i Norråker. De tog mig ner i källaren, där det tydligen fanns en hel clownvärld som jag inte visste om. Jag hade för mig att jag hade rätt roligt, fast med en falsk känsla av rolighet.
Sen efter ett tag hamnade jag på något barnkalas som ägde rum hemma i huset i Norråker. Det bodde en annan familj där, äldsta sonen hade ett konstigt namn egentligen men han hade precis bytt till namnet Olle. Han hade en gummibåt på min damm, som han åkte runt i. Barnet som fyllde år var en liten flicka. Pappan i familjen hade köpt ett uppblåsbart hus till hon, som han hade placerat ut på dammen. 'Livsfarligt', tänkte jag. Plötsligt dök min lillebror upp, Andreas. Han gjorde om det uppblåsbara huset till en båt och började tävla med Olle. Runt, runt på dammen for de. Jag tyckte det såg fruktansvärt roligt ut och ville gärna prova jag också. Men på något sätt så blev det aldrig av. Familjen bjöd mig på middag, vi åt fisk.
Fisken var äcklig att bena.
-
Nu sitter jag och sysselsätter mig med drömtydning, för denna dröm känns som den är värd att tyda.
På ordet clown kan man läsa; man tror dig om något ont. - Jag vet inte om det ligger i min rädsla över att folk ska tro något ont om mig eller om de faktiskt gör det.
Men eftersom jag i drömmen nästan kände det som att jag tillhörde en cirkus så läste jag även under det ordet, där stod det; att om jag var på ett cirkus så hade jag fula tankar, om jag uppträdde på cirkus så kunde det betyda att jag hade högtflygande planer eller att jag var erotiskt otillfredsställd. Om jag var en clown så betydde det att jag gärna ville vara sällskapets medelpunkt.
Att befinna sig på ett barnkalas tydde på att någon i bekantskapskretsen väntar barn(!) Sen slog jag upp ordet båt och fann; Vanligtvis symboliserar vattnet, som båten glider fram på i drömmen, det mörka och okända och båten dig själv och dina förhoppningar.
På ordet hus fann jag; att om ett hus rivs, som i mitt bil-ombyggnads fall, så kommer du att råka illa ut genom någons skvalleraktighet.
Att äta fisk tydde på att något går mig emot.
-
usch, jag gillar verkligen inte tydningen av denna drömmen. En stor del av mig vill skrika 'nej, nej, jag är ingen hemsk människa', utifall nån trodde jag var det! samtidigt vill jag gömma mig under täcket och invänta en dröm med bättre betydelse, och i stort sett låta mitt liv styras av mina drömmars betydelse.
störtlöjligt.

Inga kommentarer: