onsdag

framtids.. drömmer

Jag vet inte hur jag ska klara att läsa ett program på universitetet när jag är slutkörd efter en kurs på komvux. Fast plugg har nog aldrig riktigt varit min starka sida i och för sig, jag får satsa på att gifta mig med en oljeshejk istället. Även om det mer kanske var min mammas dröm till rikedom än min. Jag tror faktiskt ibland att jag inte bryr mig om pengar och karriär alls.
Det är bara pojkar som uppehåller min tid och tålamod.
Blåsta brud.
-
Idag läste jag en artikel om Lisa Lövbrand från Dorotea/Borgafjäll (Dorotea/Borgafjäll(!!)). Den tjejen har en filmkarriär i Hollywood på gång plus en karriär som jazzsångerska. Och hon kommer från Dorotea. Inte för att jag kanske vill ha en karriär i just det. Men såna artiklar gör mitt lata jag en aning mer panikartad. Ska sluta umgås så förbannat mycket med sängen tror jag. Synd bara att våran relation bara blir bättre och bättre och att han är så heeemskt skön. Jag tröstade lata Anna med att måla en duglig djungelteckning och lekte att jag var en berömd konstnär som hade väldigt bråttom för 15 tavlor skulle levereras med snabba ryck! Var faktiskt rätt kul, och inte minst avkopplande, så 'hey, vem behöver karriär, jobb och pengar, jag kan göra göra mig själv avslappnande!'

Inga kommentarer: