torsdag

måla hela djungeln

När jag har veckor efter veckor då jag inte målar och tecknar särskilt mycket så glömmer jag väldigt lätt bort hur fridfullt jag tycker att det är.
Och hur nöjd jag är över mig själv när jag gör det. Om jag var tvungen att välja ett yrke som jag skulle sysselsätta mig med resten av mitt liv så skulle jag säga konstnär, utan tvekan.
Men det är tyvärr ett yrke som man kanske inte kan leva riktigt så lätt på. Ett yrke som det nästan är pinsamt att välja att leva på.
Även om pinsamheten i det fallet nog även ligger väldigt mycket i den mer synliga baksidan av avundsjuka.
Nu ska jag ju då förvandla de tråkiga väggarna i min lägenhet till en djungel, så jag har kreativ lust i härlig överflöd! Jag vill bara fortsätta, och fortsätta, och fortsätta att måla!
-
Det är skumt hur dagarna kan växla så olika och snabbt.
I förrgår var jag så otröstlig och energilös så jag verkligen trodde att jag höll på ramla in en kris och idag är jag otroligt pigg och glad. Gårdagen var visserligen väldigt bra. Jag hade min första engelska-lektion och hamnade bredvid en pratglad och trevlig tjej som hette Helena.
Vi gjorde upp lite planer om att plugga ihop, och jag fick helt plötsligt mycket större hopp om våren. Lite senare ringde Anders och ville ha med mig som resesällskap i bilen till Boden därför att han skulle dit och ta lite kort.
Så jag var inte ensam i stort sett nånting mellan 8-16 den dagen.
Toppenbra!

Inga kommentarer: