söndag

As long as you follow, I'm gonna win..

Min helg har varit lugn. Jag har knappt lämnat lägenheten. Knappt lämnat sängen. Så lugn har den varit. Och det har varit hur skönt som helst. Jag tror man behöver såna helger ibland. Jag hoppas i alla fall att man behöver såna helger.
Igår såg jag på en dokumentär på trean där en kvinna födde sin systers adoptivbarn med hjälp av sin andra systers ägg. Det var en riktigt skräckinjagande syn och jag var nästan orolig att jag skulle få en massa mardömmar senare på natten och bli avskräckt en längre tid. Men i natt har jag mest drömt om tillplattad färsk franska och minnen av kärlek i stickade rutiga tröjor. Så det är nog lugnt ändå. Ska nog försöka få in mer såna drömmar om nätterna, då man verkligen känner, inte bara anar att man känner, utan verkligen känner, lika starka känslor i drömmen som man skulle kunna känna i verkligheten. Men man kan väl inte styra över sitt undermedvetna förstås. Det är bara att hoppas.

Inga kommentarer: