fredag

I feel your fever from miles around, I'll pick you up in my car and we'll paint the town..

Detta är Randy. Han är Earls brorsa i My name is Earl. Jag kan svära att jag är precis på pricken som han när jag är på väg till jobbet tidigt på morgon. Jag trippar där i lugn (nåja) takt över bron vid Luleås norra hamn och de här skrikande fiskmåsarna bestämmer sig varje dag för att attackera mig. Jag vet inte vad de känner för aggressioner men jag är tydligen deras mål.
De kommer en till fyra stycken och gör små loopings 30 centimeter över mitt huvud med jämna mellanrum, och så stirrar det med elaka små onda ögon.

Vissa dagar har jag tjurfäktarrött paraply som skydd (och motattack om det behövs), andra dagar är jag på riktigt bråkar - du - med - mig - då - djävlar - humör.
Hur som helst så ska de då inte få komma åt mig. För snart är det vinter och då kommer jag regera hamnen och de kommer vara långt härifrån. Så det så. Suckers..

Inga kommentarer: