tisdag

Well, beat the drum and hold the phone - the sun came out today! We’re born again, there’s new grass on the field..


Idag när jag skulle gå hem från jobbet blev jag stoppad av en ung kille, troligen student, för han frågade om vägen till Universitetet och Porsön. Först trodde jag han frågade om vägen till Posten så jag hänvisade han rakt fram och till höger, sen hann jag ångra mig när jag tänkte efter vad han troligen hade sagt, så då sa jag "rakt fram och till vänster". Måttligt förvirrad den stackarn såg ut att vara. Men jag ville inte klanka ner på hans dialekt, som lät lite som en väldigt svår göteborgska, genom att erkänna att jag egentligen inte alls förstod vad han sa. Så jag höll mun. Sen ville han veta vägen till närmsta bensinmack också, när den värsta förvirringen hade lagt sig. Jag ville säga "Statoil och Shell, bara rakt fram". Men jag sa "Bara rakt fram" Shell kan vara ett riktigt knepigt ord ibland. Shell, Shell, Shell, Shell, Kjell, Kjell. Ungefär som mitt gamla problem med Stjärna och Kärna. Det är för jäkligt tur att jag inte har det problemet längre, även om det kan anses som lite sött.

2 kommentarer:

Bethany sa...

I can't read Swedish, but your pictures are adorable! I love your red hair!!

bi - satsen sa...

Sweich, Shweich, Schweich, Schweiz?