måndag

And there won't be snow in Africa this Christmastime, the greatest gift they'll get this year is life..

Under gårdagen upptäckte jag att både min sport-bh och mitt träningskort hade försvunnit någon gång under helgen. Båda två lustigt nog. Något luktar definitivt begraven grävling.. Idag gick jag och tränade i alla fall. Hittade en gammal sliten bh längst ner i byrålådan och lyckades flörta mig igenom expeditionen på Helex. Yoga för själen och de elaka tankarna som växer.
Jag hamnade längts ner i ett hörn med en skallig jätte framför mig. Lyckligtvis nog var det instruktören med det äkta leendet som tränade idag. Styrka och Balansövningar. Jätten framför mig vinglandes oroväckande. Jag tänker att han nog kommer ramla över mig, att han kommer tycka att det är okej. Jag hittar ingen balans idag heller. Under avslappningen ligger jag på rygg med mina händer vilandes på magen. Känner hur den gungar rytmiskt upp och ner. Förundras över hur sällan man faktiskt tänker på sin egen andning. Andas man så lever man ju. På sätt och vis i alla fall.

Inga kommentarer: