torsdag

Bells are ringing, children singing, all is merry and bright..

Vad jobbigt, lustigt, ironiskt det är när man helt lamslagen av sina egna livshändelser slår sig ner framför tvapparaten för att för några sekunder, minuter, timmar rymma in i de låtsasvärldar och underhållning som tvvärlden ibland kan vara så bra på.
Man sitter där, och precis allt, alla tv-serier, filmer och till och med reklamerna glittrar och skiner med samma löjligt lika tema som ens eget liv har klätt sig i [och nu menar jag inte julen].
Om fyrtio minuter är klockan 18. Då ligger jag i min säng och gömmer mig i mitt undermedvetna istället.
Helgen är rikligt planerad med tidiga mornar av tvättning och julklappsinköp, målning och ångest.
Så det enda [om jag ska ljuga] jag vill ha just nu, är mina på raken tolv timmars sömn som jag brukar unna mig varje vecka. Och som jag nu behöver mer än nånsin. Choklad, sömn och bekräftelse. Mina tre absoluta favoriter just nu.

Inga kommentarer: