torsdag

Good people all, this Christmas-time, consider well and bear in mind..

Det roligaste/jobbigaste med en hemresa på över en vecka är att det känns mer än lägligt att äta upp hela kylskåpet [innehållet givetvis]. Och eftersom min lilla skendräktighet de senaste veckorna bland annat har satt in mig på en hård gräddfilslust så har jag åtminstone två burkar gräddfil att avverka där inne. Plus lite mjölk, tomater, blodapelsiner och ett ägg. Resten kan frysen ta emot. Åh just faan. Jag har en och en halv liter julmust och en halv flaska glögg också. Som.. visserligen båda två klarar sig rätt bra i en och en halv vecka. Är det nåt mer jag borde tänka på att stänga av, ta med, äta upp.. Vilken tur att det är tillåtet att vara galen och prata avcheckningar med sig själv.. Blogga avcheckningar med sig själv.. Vilken tur att jag kan vara mig själv.. Jag måste måla! Jag måste diska..
Jag måste hinna sova!? Jag måste ha packat klart allting till klockan halv sju imorn bitti och även om jag inte har nåt mer att packa, så sticker stressen i mig. Jag tror jag måste göra lite pommes frites..

Inga kommentarer: