onsdag

Here comes santa claus, here comes santa claus, right down santa claus lane..

Det är ruggigt ute. Plus men ändå minus nånstans. Jag mötte en transvestit utanför mitt hus igår. Blev lite rädd även om det med största sannolikhet inte är någonting man behöver vara rädd för. Mest blev jag nog chockad. Rädd av chocken så där som små barn blir. Fast jag började förstås inte gråta. Bara gå lite fortare. Så där som man beter sig när man ser en blottare. Kan jag tänka mig. Har aldrig sett nån. Men nu har jag i alla fall sett en transvestit. En annan annorlunda sak som har hänt mig ute i det ruggiga så kallade vintermörkret är att något mellan fem och tio bilar har tutat på mig när jag har varit ute och promenerat.
Först såg jag det som att de nog troligen tutade på någon i min närhet, då jag trots allt inte känner så många i den här staden. Men när det börjar komma upp i summan cirka tio så börjar man lite smått fundera. Jag kanske lyser. Önsketänkande eller möjlig förbannelse?

Inga kommentarer: