söndag

He's gonna find out, who's naughty or nice..

Jag har haft min mamma här i tre dagar. Vi har kollat på alla avsnitt av årets julkalender En riktig jul. Den överraskar mig, för i år är den faktiskt sevärd. Till skillnad mot många andra år. Även om traditionen är sån att man måste se den varje år ändå. På fredan besökte hon mitt kontor, då jag jobbade litegrann, och där hade hon tur och blev bjuden på dagobertmackor och kaffe. Vi har kutat på stan lite fram och tillbaka hipp som happ i två dar. Jag har kommit på i mitt huvud vad alla som jag ska köpa julklappar till ska få i julklapp. Nu är det bara själva inhandlandet kvar. Bara två är införskaffade. De lättaste. Så lat har jag varit.
Nu när jag har råd att handla riktiga ordentliga julklappar så är jag förvånad över hur kul jag tycker det är att köpa dyra julklappar till de jag tycker om. Framstår jag då som en snål människa när det verkligen är så att jag är förvånad.. eller framstår jag som en människa som inte längre är snål kanske..? Jag kanske helt enkelt inte framstår som nån särskild människa alls.
Förutom en som funderar för mycket på alldeles för lite saker alldeles för många gånger.

Inga kommentarer: