söndag

We're happy tonight, walking in a winter wonderland..

Glögg.
Jag har redan druckit upp min vanliga årsförbrukning av glögg och det är bara den 9 december
(min namnsdag!). Det ser ut som detta år kommer bli det året då jag blir alkoholförgiftad av lättglögg, med tanke på hur mycket jag egentligen har druckit. Jag sitter ju och smygpimplar hela tin. Men det är ju nu som det är.. det där tråkiga ordet.. tillåtet. Emma kallar mig för paragrafryttare för att jag gärna vill följa regler. Och det stämmer, till viss del. Jag följer gärna regler. Om jag får göra upp dem själv. Men som att dricka glögg bara under jul kan jag väl tycka är rätt, men då bara för den orsaken att det inte skulle bli lika speciellt om man drack det under hela året. Om jag skulle komma på ett sätt att associera glögg med december och ändå kunna dricka det alla andra månader på året så skulle jag göra det bums!

Inga kommentarer: