söndag

'Cos I miss your hands I miss your face, when I get back let's disappear without a trace..

Jag är lite kluven. Min chef har frågat mig om jag vill förhöja lönen lite och städa kontoret två gånger i veckan.
Förhöja lönen vill jag. Förhöja lönen förtjänar jag
.
Men städa var jag inte lika pigg på. Dels för att jag varken är bra eller tycker om det. Dels för att jag inte riktigt känner att jag har tid. Jag skulle givetvis kunna klämma in det nånstans i mitt ibland rätt så slappa veckoschema, men då känns det som att det mest kommer ta på min sömntid eller tiden då jag är duktig och lagar massor av nyttig mat. Så då undrar jag om det verkligen är värt det, är det värt att göra nånting som man inte vill och som kommer ta på ens egen-nytto-jag-tid, bara för några slantar mer i veckan. Jag vet inte ens hur mycket mer pengar i veckan det kommer skramla in. Eller är jag bara idiotisk som funderar så mycket på att inte ta det. Vissa anser nämligen att man ska försöka göra allt som ens chef säger åt en att göra om det inte gäller liv eller död att avstå. Att det får en att se bra ut. Jag vet inte. Jag är som sagt lite kluven. Han vill ha besked imornbitti.

Inga kommentarer: