lördag

Here I am lookin' for signs to lead me, you hold my hand, but do you really need me?

Jag löste mitt problem med städjobbet igår. Sa till min chef att jag egentligen inte kände att jag hade så mycket tid efter jobbet, men att jag gärna kunde göra det under de 40 timmar i veckan som jag ändå ska vara där. Om jag fick 5 kr mer i timmen. Och han gick med på det! Toppen. Ska bara planera in lite mer vila om helgerna nu, så man ligger på alerten. Idag har jag däremot, hör och häpna, stigit upp klockan halv nio och farit på vattengympa.
Helena frågade i onsdags, och jag bestämde mig igår för att det faktiskt ändå är kul att vara i vatten, särskilt när man kombinerar det med träning. Och det var faktiskt jättekul, även om medelåldern låg på ungefär 59. Efteråt badade vi lite bastu.. varför säger jag alltid "badade bastu", det heter väl ändå "basta".. i alla fall.. vi bastade efteråt och satt och surra ett tag. Sen hände en konstig sak. Efter att ha tillbringat en jättebra förmiddag med Helena, så kände jag mig jätteensam när jag hade varit hemma i lägenheten i ungefär en halvtimma. Eller det var inte riktigt sant. Det var skummare än så. Jag kände för att vara själv, samtidigt som jag kände mig sorgligt ensam.Väldigt problematisk känsla.

Inga kommentarer: