tisdag

Här står livet i farstun, så nära inpå, men det är nåt som gnager ändå..

Drömmar.. Det är då sannerligen fina grejer. I natt drömde jag att mina föräldrar skulle resa till en spansk ort som hette något som började på T. Det var tydligen grisarnas ort. Eller nåt liknande. 22000 skulle det kosta. "22000!?", kvävde jag fram. "Är inte det lite dyrt?"
Poff, stod det en ekonomisk rådgivare där och lika mycket poff så hade jag också bestämt mig för att följa med. Vi landade med fallskärm rakt ner i vattnet och flyttade in i ett skitigt stenhus på en kulle. Byns invånare gick runt och var nå så enormt stolta över sina grisar, men jag såg då bara schimpanser överallt. Tror till och med att det bodde en schimpans i mitt hus. Jag vaknade i alla fall upp helt slutkörd klockan halv sex. Precis när vi i drömmen var på rundtur runt spanska muren.
Jo, spanska muren.

Inga kommentarer: