fredag

To be with myself and Center, Clarity, Peace, Serenity..

Var detta mitt tjugohundrasju?

Årets låt: En delad plats mellan Enrique Iglesias "Do You Know" och Fergies "Big girls don't cry". Bara för att jag och Emma var tvungna att skriksjunga dem så fort de dök upp på radion under arbetsdagen
Årets sprit: Black Power! (vitvinet Black Tower)
Årets citat: "Va bra"
Årets oväntade: Då jag i våras fick heltidsjobb i Luleå samma månad som jag tillslut hade bestämt mig för att flytta därifrån i brist på jobb. Ödets ironi. Och jag blev kvar.
Årets äntligen: Mitt jobb efter ett och ett halvt år arbetslöshet. Och alla oändligt många nya bekantskaper som jag samlat på mig under året.
Gjorde jag något i år som jag aldrig gjort förut? Ja, jag lärde mig hur man viker ner ett papper i A1-format till A4-format på ett proffsigt vis. Jag läste Engelska B. Jag lärde mig att hitta i Luleå stad. Jag besökte Sundsvall.
Höll jag några av mina nyårslöften? I januari håller det mesta. Men sen stupar det..
Vilka länder besökte jag? Jag var bara i Sverige tråkigt nog. Jag såg Finland, om det räknas!
Är det något jag saknar år tjugohundrasju som jag vill ha år tjugohundraåtta? Trygghet i saker och personer.
Vilket datum från år tjugohundrasju kommer jag alltid att minnas? Det finns nog inget datum som jag alltid kommer minnas. Alltid är ändå en lång tid. Och tjugohundrasju var ett händelserikt men även fattigt år på sitt sätt.
Vad var min största framgång tjugohundrasju?
Att jag fann ett sätt att dra in pengar så jag kunde känna att jag kunde köpa det som behövs när det behövs och besöka de människor jag saknar mest runt om i landet.
Största misstaget? Att falla för vissa frestelser..
Bästa köpet? Mitt staffli, min vita lädersnurrfåtölj.
Vad spenderade jag mest pengar på? Må bra- tillfällen. Lyckligtvis nog. Har aktat mig lagom noga under året för att kasta bort onödiga pengar på mat och saker jag inte behöver och saker jag egentligen inte vill ha om jag riktigt känner efter.
Gjorde någonting mig riktigt glad? Mina nya vänner som poppat upp under året och mina andra vänners visande av omtanke.
Var jag gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag var definitivt gladare under detta år än vad jag varit på länge!
Vad önskar jag att jag gjort mer? Tränat, ätit mer nyttigt, tagit fler chanser. Såna saker.
Vad önskar jag att jag gjort mindre? Vältrat mig i självömkan och varit blyg vid fel tillfällen
Blev jag kär i år? Ja. Eller nä. Eller jag vet inte. Jag var glad..
Bästa boken jag läste i år? Älskade Du av Barbara Voors
Något jag önskade mig och fick? Ett rikare liv än tjugohundrasex års version
Vad fick mig att må bra? Korrigering.. Vem fick mig att må bra: Emma, Emma, Sara, Ida, Jocke.
Vem saknade jag? Mina vänner överallt. Den där personen som ska sitta och peta i min matlagning och klaga på mina val av tv-program.
De bästa nya människorna jag träffade? Emma. Jimmy. Daniel. Roger. Helena.
Hatar jag någon nu som jag inte hatade i början av året? Jag hatar ingen. Jag ogillar bara lite fler människor i samma veva som jag självklart gillar fler människor också.

Inga kommentarer: