onsdag

You can run but you can not hide, this is widely known..

När jag skulle gå och handla runt fyra halv fem idag så var det ett vansinnigt väder ut. Även om temperaturen sa plusgrader och det regnade, så slog regnet ner som iskalla labbar i ansiktet när det blåste fram. Jag stod som bäst vid nåt övergångsställe och övervägde starkt tanken att vända tillbaka till min varma lägenhet. Strunta i de bröd och de tamponger som jag så verkligen behövde. Just då dyker det upp en två meter lång man vid min sida. Han klövar sig ut i trafiken utan att vänta på grönt, men det var ändå inte det som fick mig att rycka på ögonbrynen. Det var denna mannens brist på förnuft. Han gick där i all slask, helt klädd i vitt. Eller oklädd skulle jag vilja påstå. Det var vita jeans, vita skor och vit tröja. Ingen vit jacka, ingen vit mössa, inga vita vantar. Hela hans uppenbarelse utstrålade "Burr". Jag var tvungen att gå några steg efter han, dels för att han var snabbare, och dels för att jag så gärna ville se hur pass mycket av hans utstyrsel som var brun och hur mycket hans armar letade sig runt till varandra, innan vi var framme vid affären. Inte så mycket som jag hade kunnat förutspå dock.

Inga kommentarer: