söndag

In every life we have some trouble, but when you worry you make it double..

Jag drömde om massvis av second hand-affärer inatt.
Dussintals av dem som bara dök upp för min väg när jag var ute och promenerade. Jag hittade dessvärre ingenting i dem, förutom ett gräl som föregick i vad som verkade vara en hemmaloppis och en alldeles för dyr kavaj som jag aldrig köpte. Det är vad min natt innehöll som jag minns, sen hände det en massa saker som är lite suddiga. Och konstiga. Flera gånger vaknade jag till av att någon pratade med hög röst i lägenheten, varje gång tände jag lampan och tittade mig omkring, men såg naturligtvis ingenting. Jag kan tyvärr inte minnas vad personen sa, men jag vet att det var en man i alla fall. Läskigt värre.
Han stod som i hallen och klagade på nånting, nånting jag gjorde eller hade gjort
. Om jag bara kunde minnas vad det var han ville ha sagt. För det är ju ändå lite intressant med såna där nattliga besök, även om det skrämmer en från vettet när det väl händer. När jag vaknade runt tiosnåret i morse var min sänglampa fortfarande tänd efter det sista spökbesöket.

Inga kommentarer: