söndag

I made wine from the lilac tree, put my heart in its recipe..


speciella ögonblick och speciella tillfällen är inte samma sak.
speciella tillfällen är mindre förtjänta, mer pinsamma och oftast väldigt märkbara.

ett speciellt ögonblick kan nästan lika gärna vara synen av en ostmacka.
det beror helt på vilka förväntningar och önskningar man har.
sen skulle ju en bra förutsättning till det vara
om man visste vad man förväntade sig och önskade sig.

jag tror dock inte att jag riktigt har klart för mig vad jag förväntar mig av det val jag har gjort de senaste månaderna.
jag går alldeles för snabbt på en impulsiv direkt känsla och tänker aldrig riktigt efter före.
och än hur roligt, spännande och passionerat det må låta, så sitter jag då mer ofta senare och undrar om det där verkligen blev rätt.
fast det kanske alla gör.
-
men nu måste nånting ändå ha blivit väldigt rätt,
och nånting måste dessvärre även ha blivit väldigt fel.
för jag har en äcklig känsla av en fejkad balans

Inga kommentarer: