tisdag

om jag var en färg
skulle jag vara röd

om jag var ett djur
skulle jag vara en pingvin

om jag var ett nummer
skulle jag vara en femma

om jag var en sång
skulle jag vara Show Me Heaven med Maria Mckee

om jag var mitt i en dröm
skulle jag sitta i vackra vintageklänningar och kyssas i ett sagoslott

om jag var en blomma
skulle jag vara en orkidée

om jag var ett instrument
skulle jag vara en flygel

om jag var ett klädesplagg
skulle jag vara en bakelse till klänning full med tyll

om jag var en sko
skulle jag vara en klackesko med rosett och vackert mönster

om jag var en dryck
skulle jag vara en alldeles speciell ekologisk coca-cola utan onödiga tillsatser.

om jag var ett fotografi
skulle jag vara ett svartvitt fotografi som andades magik

om jag var en känd person
skulle jag vara någon vacker konstnär

om jag var ett väder
skulle jag vara vintersol

om jag var en doft
skulle jag dofta liljekonvalj

Inga kommentarer: