fredag

You did not desert me, my brothers in arms..

Alla Helgons Helg. Jag ska på maskerad i Sundsvall och hinna åka sexton timmar buss plus det. Det är rörigt. Bussfika har fixats. Godis, mackor, Loka. Lösnaglar, lösfransar, kroppspuder och diverse har fixats till kostymen. Sinnet är nerpackat. Shit, jag får inte glömma kameran. Jag som har tjatat om min framtida systemkamera i evigheter nu kan ju inte glömma att ta kort (med min vanliga digitalkamera) en helg då det faktiskt finns föremål att ta kort på. Nej, nej, här ska pixas. Sömnen prioriteras garanterat bort i helgen. Den helg då jag förmodligen behöver den som mest. Men det gör ingenting, jag ser verkligen, verkligen fram emot helgens aktiviteter. Ibland känns det som ens nära och kära finns i en annan värld eller i en peter pan-film som man inte ens kan peta på, och så kommer det nån stund ibland då man inser att de bara är några timmar bort. Några få timmars resa med valfritt fordon så träffar man de där folket som man saknar.

Inga kommentarer: