fredag

You with the sad eyes, don't be discouraged..

Jag har tänkt mina tankar i engelska meningar hela veckan. Formuleringarna har blivit svårare och svårare och ibland har jag inte hittat nån översättning alls [För vilken är egentligen den smidigaste översättningen till 'it make more sense'?] Så för att börja denna bloggdiskussion tänker jag inleda med en svensk översättning av en väldigt vanlig engelsk inledning; 'Ni vet när.. [you know when you have lots of stuff you need to do..] ..man har massor av saker som man vet att man borde prioritera först och göra nu men man helt enkelt inte kan förmå sig till att starta med. I eftermiddag har jag haft en sån dag. Min diskho har varit full, mitt kylskåp tomt och min mage i sinnom tid även den tom. Telefonen har längtat efter att användas och håret har varit i uppror. Men mina impusler har bara velat trösthandla det som den väldigt odeppiga sidan av mig tycker att den deppiga sidan av mig nog egentligen behöver. Så jag har inhandlat juldekoration, armbandsur, hörlurar och oljelampa.
Det tog upp tre fullkomligt härliga timmar av noggran inspektion och långsam spatsering fram mellan Luleås gator och affärer.
Och nu i efterhand inser jag ändå att jag trots allt prioriterade rätt.

Inga kommentarer: