torsdag

Vi brukade åka omkring i hennes Dodge -67. Hon sa: "Vi kör hela natten, för jag vill se var alla vägar tar slut".

Efter många förvirrande tankar om en oviss framtid
har jag nu startat en minikarriär som spådam.
detta hittade jag i mina händer
för den som tycker sig själv vilja bli klok på mig;


med lång handflata och långa fingrar är personen sensitiv, konstnärlig och smaksäker, en känslomänniska.
lång tumme hittar man hos skickliga ledare med gott omdöme.
pekfingret kortare än ringfingret tyder på att personen saknar självförtroende och är rädd av sig. då fingertoppen på pekfingret inte når upp till långfingrets nagelbas skyr personen ansvar, är blyg och har mindervärdeskänslor.
jag ska börja skylla alla mina problem på mina fingrar.
mycket långt långfinger finns hos pedanter och grubblare.
ringfingret längre än pekfingret hittas hos fåfänga personer och sådana som gillar uppmärksamhet. ett krokigt ringfinger ger en känslomässig instabilitet.
lång nagelfalang på lillfingret ger både studiebegåvning och fantasi.

innersidan av handens linjer;
- huvudlinjen talar om vad personen har för specifik begåvning och intellektuell kapacitet. den löper från tummens sida av handen mot lillfingret. med en huvudlinje som sluttar mot månberget är personen fantasifull och kreativ. tippar den då också mot mitten av handleden är hon kanske dessvärre även orealistisk. en kedjelik huvudlinje tyder på tankspriddhet. börjar huvudlinjen på samma ställe som livslinjen är hon förståndig. men om den då också är lång och sluttande och slutar i en gaffel är hon dessutom diplomatisk och slug.
- hjärtlinjen handlar om känslor och relationer. den löper från yttersidan av handen mot innersidan. med en hjärtlinje som är lång och en bit ifrån fingrarna är personen varmhjärtad och sensuell. är den då också längre och kraftigare än huvudlinjen låter hon hjärtat styra över förnuftet. en kedjelik hjärtlinje tyder på att hon är flirtig. många små sidolinjer visar på många förälskelser och förhållanden, uppåtriktade sidolinjer tyder på ett lyckligt slut, nedåtriktade tyder på motsatsen. jag hade både ock
- livslinjen löper från någonstans ovanför tummen på handens insida neråt mot handleden. livslinjen talar om hälsa och energi. en lång och tydlig livslinje visar på en frisk och energisk person. fast är den samtidigt kedjelik visar det på att personen satsar hårt men ofta blir trött, sjuk eller skadad. många små uppåtriktade linjer på livslinjen ger tur med hälsan och det mesta som är fysiskt. haha..
- ödeslinjen löper nerifrån och upp mitt i handen. den ger en vink om vad ödet har tänkt sig. en vågig ödeslinje tyder på att hon är slarvig och utan målsättning. utgår linjen då också från månberget kommer hon att växla miljöer ofta och resa mycket. når ödeslinjen saturnusberget utan att starta på venusberget är hon hård mot sig själv och väldigt principfast. men är linjen då som här också bågformad mot jupiterberget kan hon lyckas med nästan vad som helst,(!) men hon måste kämpa för det
- sollinjen löper från någon punkt i handen till solberget. den ger tips om hur personen når framgång och i viss mån med vad. saknas linjen, som här, riskerar livet att bli fullt av besvikelser, eftersom personens talanger inte blir erkända.


detta var intressant
i alla fall för min del
en hel del igenkännande sidor.

Inga kommentarer: