torsdag

Busted flat in Baton Rouge, waiting for a train, and I's feeling nearly as faded as my jeans..

Ja just det ja. Jag kanske ska berätta lite om helgen också, och inte bara lägga upp bilder. På lördag morgon klockan åtta åkte jag alltså till Sundsvall med en åtta timmars buss. Jag möttes på vägen till bussen av snööö. Underbara, underbara snö. (som aldrig, aldrig, aldrig får försvinna förns i slutet på april nu). Bussresan ner gick finfint. Sov en bit, såg två filmer och vips var jag i en stad jag aldrig tidigare varit i. Som faktiskt var finare än vad jag hade förväntat mig. Jag hade tre timmar på mig att förvandla mig själv till Morticia Addams, och de där tre timmarna bara försvann.
Jag tror jag hann precis. Det var hur härligt som helst att träffa alla de människor man inte sett på flera månader. Och Saras lägenhet var verkligen jättefin! När vi hade varit där i kanske en halvtimme så bar de av mot kårhuset. Som såg rätt coolt ut. Vi blev serverade fördrink och kom till slut till våran bordsplacering. Kvällen flöt på med mat, lekar och efterrätt. Och sedan kårpub på undervåningen. Allas humör var på topp, kort blev tagna och sprit inhalerades. Men så upptäckte Tysken att någon tagit hans jacka med den nyinköpa mobiltelefonen i och Pontus upptäckte att han helt plötsligt hade blivit avstängd från kårhuset. Så då blev stämningen lite slak, och de flesta av oss for till Stadshuset istället. Där dansade vi ett tag och sen bestämde vi oss för att fara hem till Sara igen för att dricka te, surra och käka knäckebröd. Jag och Ida (jag sov med Ida i Idas systers lägenhet) for mot hennes systers lägenhet vid halv tre på natten tror jag. Då blev det sova, sova sova. Och sen sätta sig på en åtta timmars buss upp igen klockan tio nästa morgon.

Inga kommentarer: