måndag

These dreams in which i'm dying, are the best i've ever had, i find it hard to tell you, i find it hard to take..

Igår såg jag en kortfilm som gick på SVT 2 klockan 19.50. Det var en tio minuter kort film baserad på den bok som jag just nu håller på deltids-läsa ibland. Älskade du av Barbara Voors heter den. Nyfikenheten tog som väldigt mycket över där igårkväll och jag kände mig riktigt angelägen att se just den kortfilmen när den nu handlade just om denna för mig lite ovanliga boken, som jag på sätt och vis blivit lite kär i de senaste veckorna. Sen tänkte jag också att det nog kunde vara roligt att väcka upp sinnena ytterliggare och få lite ny syn och nya bilder till karaktärerna och händelserna. Men nej, jag måste säga att jag blev besviken. Kortfilmen var usel. Jag ångrar bittert att jag såg den och önskar mest att jag kunde gå tillbaka och bara ha mina egna föreställningar om hur karaktärerna ser ut, och att jag på mitt eget vis fortfarande kan fläta in mig själv i historien utan att se mer eller mindre kända skådespelare fladdra förbi ögonlocken.

Inga kommentarer: