söndag

You can't tip-toe across the stage of your brother's sacred playground, you gotta show em how to really light it up..

Imorgon kommer min lillebror på besök hos mig. Han ska troligen, förhoppningsvis, kanske, stanna tills på torsdag. Det kommer bli hur bra som helst. Jag har städat min lägenhet lagom mycket, i förberedelse. Med lagom mycket menar jag lite undanröjning och lite dammsugning. Det är trots allt lite skillnad på lillebror-städning och mamma-städning. Med mamma-städning blir det mer undanröjning och kanske lite skurning som plus på dammsugningen. Men nu var det lillebror-städning som låg på tapeten. Jag vet inte riktigt när han kommer, men det verkar som att han kommer befinna sig nånstans i Luleå när jag har slutat jobba för dagen imorgon. Det lite tråkiga med hans vistelse här är ändå att jag kommer jobba varje dag och därmed vara borta mellan sex och fyra. Men det blir nog bra. Han sover ju som en katt ändå om dagarna så han är nog mest ensam några få timmar på eftermiddan. Det bästa med hans vistelse här är att jag inte behöver vara ensam nästan nånting alls under fyra dagar. Folk på jobbet och folk hemma. Perfekt.

Inga kommentarer: