fredag

The moon's come and gone but a few stars hang on on to the sky, the wind's runnin' free but it ain't up to me ask why..

Jag har konstaterat en sak idag. Mina närmaste vänner vill gärna sätta mig och färggrannt i samma mening. Vid tre tillfällen på kanske en månad så har den tanken slagit mig. Det började med Emma A. som vart förvånad när jag köpte en isblå piercing och inte en klarblå för några veckor sedan. Sen berättade Sara för mig över telefon härom dagen om ett lakan hon fått av sin pojkväns mormor som var stark rosa/rött i färgen, som hon trodde att jag skulle tycka om. Och så nu idag, kom Emma J. in på ett hus när vi diskuterade ditt och datt i bilen, ett hus som hon brukar se ibland från bilfönstret. Huset är gult, med gröna knutar och starkt röda markiser. Hon berättade att det alltid fick henne att tänka på mig. Och jag tror faktiskt att de har rätt med det där. Jag älskar verkligen färger och det känns riktigt kul att just det skiner igenom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

färggrant och färgglad är nog några av de finaste komplimanger man kan få faktiskt, ta vara på det :)

Anna sa...

Ja, jag är nog ändå rätt nöjd över de komplimangerna :)