söndag

And in between the moon and you, the angels get a better view, of the crumbling difference between wrong and right..

Halv nio vaknade jag imorse. Tidigt tänkte jag. Utan att ha en aning om att jag egentligen vaknade halv tio. Jag insåg det alldeles nyss då jag la en blick på datorklockan. Herre min je, nu blir dagen mycket mer stressad. Klockan sju ikväll ska jag sätta mig på en buss som kommer ta mig till ett Tupperware-party på Björkskatan. Måste kuta bort till nån bankomat och få ut nå pengar så jag har nå att stoppa i spenderarbyxorna. Igår hade jag bokat en tvättid som blev inställd, så nya trosor och sockar ska jag inhandla. Dels för att jag då naturligtvis behöver, men mest för att jag vill. Mat måste jag hitta på innan dess också. Något gott, nyttigt, som även räcker till matlåda i några dagar. Förslag någon? Jag måste komma ihåg att smörja tatueringen några fler gånger än vad jag brukar. Det är lättare att glömma bort den än vad jag trodde. Måste dammsuga lägenheten. Måste hinna vila ögonen. Det är konstigt hur EN försvunnen timme sätter så många fler timmar i psykiskt gisslan.

Inga kommentarer: