torsdag

Drawing pictures of mountains that look like bumps, and thrashing the air with his hands..

Det har hunnit varit påsk och jag har hunnit vara hemma i Norråker i fyra dagar. Från början hade jag ju lite småplaner på att strunta i att fara hem, men det fick bli så i alla fall. Och det var trevligt. Skönt att äta någon annans hemmalagade mat ibland. Även om jag också älskar att laga mat. Det är oftast latheten som sätter käppar i hjulen för min matlagningsutveckling. Storkok är det enda rätta sättet i mitt hushåll.. Jag satt ute i fjällsolen minsta fem timmar varje dag under helgen, ändå kan jag inte direkt påstå att mina kinder har fått mer färg.
Kanske mitt humör.
En sak som gjorde mig glad var i alla fall att jag fick många påminnelser och tillfällen att stilla mitt sug efter varm choklad utomhus. Jag tjatar om det jämt annars. Varm choklad utomhus, varm choklad utomhus, varm choklad utomhus. Borde nog egentligen gå till nån affär och köpa mig en termos. Men jag glömmer alltid bort det.

Inga kommentarer: