fredag

Och vi satt på gräset som växte i takt med himlen, bängen drog förbi sen..

I tisdags skiljde jag mig från min gamla telefon efter ett fyra och ett halvt års relation. Nu har jag en ny, smalare, mindre gnällig version, som dessutom kan sjunga. Så jag kände mig lite tvungen att fylla i detta formulär även om det kändes lite löjligt. Denna fredag har hittils bjudit på mycket rastlöshet och en hel del tristess, så vad gör man. Listan handlar naturligtvis om namnen i min telefonbok.

Har du kysst nummer 7?
Ja, det har jag flera gånger, men färre än vad jag borde.
Brukar du hänga med nummer 19? Vi bor numera endast tre mil ifrån varandra och jag ser hon som en av mina bästa vänner, så umgänget är en självklarhet.
Gillar du nummer 26? Ja, det gör jag, dessvärre ses vi endast en gång per år ungefär, och då i fjäll och bland alkoholrika drycker.
Älskar du nr 10? Nä, det gör jag inte. Vi har en arbetsrelation som både är bra och dålig.
Är nr 20 bra? Nummer tjugo är ungefär samma som nummer nitton fast en hel familj och det är ju bra.
Har du träffat nr 9 i veckan? Har aldrig hänt.
Har nr 16 gått i samma klass som du? Nej, vi träffades för första gången i somras genom jobbet, även om det känns som vi har känt varann mycket längre.
Vet du om nr 31 har ett förhållande? Inte helt omöjligt

Inga kommentarer: