onsdag

You cause a commotion when you come to town, you give 'em a smile and they meet..

För fem år sedan.. gick jag första ring på Hjalmar Strömerskolan i Strömsund. Det pågick en strejk där och på mitt elevhem Sörgård bodde bara jag och studenterna kvar.
För fyra år sedan.. var det 25-30 grader varmt den här tiden. Vi plockade syrén och stoppade i våra 7 kvadrat, spelade fia med knuff varje dag och åt massvis med popcorn och drack Önos saft.
För tre år sedan.. struntade jag totalt i sömnen och väldigt många studentfester och försökte istället desperat ta till vara på varenda minut jag kunde av tiden med mina sambos. Jag mådde väldigt dåligt och det mesta var förvirrande
För två år sedan.. höll jag på planera min flytt till Luleå där jag bor nu. Jag hade väldigt många förväntningar och såg riktigt mycket fram emot någonting nytt.
För ett år sedan.. hade jag blivit erbjuden mitt nuvarande jobb på KPJ Konsult som skulle starta i mitten på juni, jag tog det lugnt, njöt av våren och var riktigt nöjd med det mesta.
Igår.. och alla de tidigare dagar denna vecka har jag varit jätte trött och inte kunnat få nog av min säng.
Imorgon.. när jag vaknar på morgonen så ska jag ha diskat bort all disk som just nu befinner sig på min diskbänk och målat klart min senaste tavla. Jag ska, jag ska.
Om ett år.. har alla de saker som jag har gått runt och hoppas på den senaste tiden sedan länge gått i uppfyllelse.
Om tre år.. har jag nästan nyss fyllt 25 år.. Förut hade jag en lista inuti mitt huvud på saker som jag skulle göra och saker som jag skulle ha gjort när jag var 25 år. Jag hade även en lista på saker som jag skulle göra om de saker som jag skulle ha gjort inte hade blivit gjorda. Nu bryr jag mig mindre om såna tankar, och förhoppningsvis gör jag det då också.

Inga kommentarer: