måndag

midsommar - 08

Jag firade midsommar med de tre glada grabbarna bredvid mig på det här kortet. Sebastian, Andreas och Gustav. Jag och Emma (längst till vänster) hittade dem i stadsparken vid den skummiga fontänen i torsdags. De visade sig vara jätteroliga så vi bjöd med dem hem till mig. Han i brun tröja bodde i ett kollektiv två mil utanför stan (med tjejen som tog kortet och en kille till). Vi hade väldigt trevligt resten av kvällen även om Emma var tvungen att fara hem rätt snabbt. Nästa dag tyckte de att jag skulle komma till kollektivet och grilla på midsommaraftonskvällen. Eftersom jag inte hade några andra direkta planer så sa jag: "självklart!"
Deras grill var väldigt charmig, gott kött gav den också. Det här kollektivet var helt i min smak. Sakletare är ju ändå underbara människor.
Jag blev kär i radion som stod i köket. Den där underbara stora saken vid fönstret. Och i den blåa tavlan till vänster. Det syns inte så mycket av den men det är en sån där rolig sak som man roterar dag, månad och år på.. Golvet i hallen hade härliga sjuttiotalsmönster också. Dessvärre missade jag att ta kort på det.
Efter vi hade ätit och suttit och surrat ett tag så satte vi oss i Pontiac Catalina. Även om Catalina hade både baksäte och framsäte så satt vi alla fyra där framme. Bara för att det var mycket socialare, och att det ändå är en rätt kul sak att göra med bilar som inte har en stor växelspak i mitten. Med Catalina for vi till Piteå och Pite Havsbad och sen vidare upp till Luleå där vi svängde runt runt. Klockan fyra på natten tror jag att jag somnade, och jag hade nog ungefär precis så där roligt som man kan ha med tre främlingar som man knappt hade träffat för tjugofyra timmar sen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Det är viktigt att synas, så anmäl din blogg till GREGORIUS BLOGGTOPP!!!
Ha en underbar kväll!
/G&G