onsdag

lord, I wonder if I ever change my ways

Min kurskamrat Helena har naturligt riktigt, riktigt lockhår. Ibland (som idag) är jag lite avundsjuk på det. Jag har precis suttit i 1 timme och krusat mitt hår, det var det närmaste jag kunde komma till lockigt. Ah, du härliga volym!
-
Fast egentligen borde jag söka (sommar)jobb. Jag har sökt 1 hittills.. vilket jag trodde att jag hade en rimlig chans på för det låg lite kontakter inblandade. Men de har inte hört av sig ännu. Och mitt hopp om alla sommarjobb utan kontakter har därmed sjunkit en bit. Nä.., jag ska söka fler. Latheten har bara sin beskärda del att ta ut först.
-
Emma håller på att försöka övertyga mig att flytta till Boden. Imorgon ska vi på arbetsförmedlingens mässa för lediga jobb. Det ska bli trevligt att träffa hon och surra lite grann.
Fast.. övertygelsen går nog till spillo är jag rädd. Jag vet inte vars jag kommer hamna den sista maj.., men det ligger något besvärligt över Boden och jag vill nog mer utforska lite nya tankar. Jag känner egentligen inte för något annat ställe till helt 100% heller, fast Umeå är nog kanske den starkaste kandidaten ändå just nu.
Men, vad vet jag.
Jag har inte den starkaste erfarenheten av att göra rätt val.

Inga kommentarer: