söndag

tell me you're a keeper

Igår sysselsatte jag mig på att översätta Katie Melua-låtar till svenska. En sån där konstig sak som överanstränger hjärnan i onödan. Nu håller jag på försöka odla avokadoplantor, någon som vet hur man gör? Jag har i alla fall en stor vågskål i mitt fönster med en avokado.. som jag råkade banga på med kniven lite.. men jag hoppas den klarar sig.. annars får jag byta ut den.. mot en tåligare avokado, en avokado som klarar min flytt! Just det, för den som har missat det så ska jag flytta den 31 maj ..ingen aning om vars ännu.. men nånstans hamnar man väl.
Jag fick ett sånt där panikartat impulsfall då man bara ligger och tänker och inser en massa saker, och då var en av de sakerna att jag inte känner mig glad här, jag trivs inte alls och känner mig riktigt konstig och vilsen med så här mycket ensamhet att förvalta. Så jag skyndade mig raskt att säga upp lägenheten, lite för snabbt skulle nog någon säga. Men det känns faktiskt riktigt bra så här i efterhand än så länge. Jag har bott 9 månader ensam i ett hem som är beiget från topp till tå nu.. och det är lika tråkigt som det låter.
Nu ska jag bo med folk! Hur konstigt det än kommer bli så vill jag i alla fall pröva på det.. igen..
Åh, ja, jag har höga förväntningar.. jag har underbara minnen från mitt förra kollektiv, men det nya kan ju i alla fall inte bli hur tokigt som helst.. eller hur?

1 kommentar:

Wayne sa...

Tack. Nu blev jag lite fnittrig.