tisdag

and feeling good was easy, lord, when he sang the blues

Okej, här kommer kanske ett rätt så ovanligt, rätt så tjejigt(?) och till och med kanske också ett rätt så stört shopping-problem.
Men jag ska ändå gräva ner några rader i detta dilemma, bara för att kunna glänsa mig i att jag har lyckats tråkat ut nån stackars jävel. Så här är det; För att jag i min nuvarande fattigdom ska kunna spara pengar till en framtida rikedom, med vindruvor och solfjädrar och hela kittet, så har jag satt upp en liten regel, nämligen; Att bara köpa det som jag verkligen, verkligen behöver! Och om nu detta som jag verkligen, verkligen behöver skulle vara något annat än av det ätbara slaget så måste jag i sådana fall vara kär i själva föremålet. Vilket ser ut att bli både billigt och tråkigt.
Jag kan inte ens unna mina ögon den minsta lilla temuggs-förälskelse.
Så. Nu var det sagt, släng mig i de shopping-galnaste's ormkorg!
För jag är just nu, brunt på blått, något lite mer av en sådan där anti-shoppingperson!

Inga kommentarer: