onsdag

high heels clippin like clattering cans

Tidigare i veckan skulle jag göra ett försök till att bli mer förtjust i mitt riktigt äckligt gråvita vatten, så jag tog en promenad till Konsum för att köpa den omtalade Fun Light Crystal.
Jag hade verkligen höga hopp, men jag måste tyvärr meddela att jag blev besviken.
När man var lite mindre än vad man är nu och drack lite mer saft än vad man gör nu (inte för att jag för den skull dricker kaffe nu för tiden, bara mindre saft) så brukade alla familjer som ägde saft ha den gröna saften Fun Light Lemon & Lime och jag tror aldrig jag riktigt tyckte om den mer än när jag var riktigt törstig. Ändå så var jag så dum att jag köpte just smaken Lemon & Lime på den här Crystal-varianten också. Kom på just precis det när den stod oöppnad på mitt köksbord och väntade på att bli prövad.
Men men, tänkte jag optimistiskt, den nya ska väl ändå vara lite annorlunda. Så jag kanske rentav tycker om den. Men nej, nej, nej, nej. Den är samma skrot och korn, bara minus färgämnen.
De djäklarna försöker lura kunder med den egentligen löjligt enkla sättet att be den som nu ska göra saften att ta 1 del saft plus 9 delar vatten, istället för 1 del saft och 7 delar vatten.
Jag som naivt hade hoppats på vatten med bubblor i.

Inga kommentarer: