fredag

that old pair of jeans

Imorgon fyller min mamma 50 år. Jag har lite ångest över att jag inte är där. Jag borde väl vara där, borde jag inte? Men det är 8 timmars längre resa än vad jag har tid med(?) och 700 kr dyrare resa än vad jag har råd med, så det bidde inte så.
Förhoppningsvis så förstår hon det. Även om jag känner mig lite taskig. Jag kommer istället ligga i min lägenhet imorgon och göra vad jag redan har gjort nog mycket av denna vecka, slita mig mellan nyfikenheten och ångesten över det faktum att jag också blir en siffra äldre om en vecka.
Om den framtida 30-årskrisen kommer vara större än den här krisen, så vill nog inte jag vara med.
När jag var yngre trodde jag inte ens det var möjligt att få en ålderskris när man bara var 21 år. Men se där, man lär sig nåt nytt hela tiden tydligen. Situationen blir vad man gör den till, säger de som vill känna sig smarta. Så jag kommer nog antagligen hitta på nå bus bara för att känna mig beviljad att skära upp smilbanden några centimeter.
Jag ska i alla fall försöka blåsa ut ljusen ordentligt, på den tårta som jag inte kommer idas baka, och önska mig någon som rövar bort mig i en luftballong! Helst nån med sprit och sura godisar.
Nån med mjuka läppar och ett huvud som funderar på roliga saker
.
Det skulle nog rent av göra mig 17 igen.

2 kommentarer:

bi - satsen sa...

frånochmed att du är 21 så kommer du ha en ålderskris varje år, enjoy! jag är inne på min 3e ålderskris nu, det är väldigt spännande.

Anna sa...

jaha, ja det är väl lika bra att vänja sig då antar jag. om jag inte kommer på nåt sätt att vandra tillbaka i åldrarna.. fast det skulle nog i och för sig kanske ge en ålderskris i sig det med, när man tröttnar på att vara barn.