fredag

and the radio is playing opera, all she ever says is Go to hell..

Midsommar ser ut att bli helt okej ändå. Jag fick lite panik där ett tag när jag inte hittade några jordgubbar. Sen låg de där helt plötsligt på ICA för en halvtimme sen. Härligt röda. Lagom mjuka. Fulländade. De räddade en del av dagen måste jag säga.
Årets första jordgubbar.
Om en timme ska jag följa med min gamla komvuxpolare Helena till Hägnan, Gammelstad. Titta på folk som dansar som grodor och roa mig. Av nån anledning är jag sugen på våfflor (med jordgubbar), så jag hoppas de säljer det där. Men varför skulle de göra det, är nog kanske en bra fråga. Jag hoppas det i alla fall.
Sen efter det blir det antingen hem till jordgubbarna och nån bra film eller hem till Emma och smutta jordgubbscider. Hur som helst så ser det ljust ut.
Jag har oroat mig för mitt jobb nu ett tag, de har räknat ut att vi ska ha sysselsättning i två år. Men i den takten som vi kör nu så blir vi klar på 40 veckor. Det är svårare än man tror att sänka ner på farten. Man måste hålla det i skallen hela tiden. Inte för fort, Inte för fort. Noga, Noga. Man vill som hålla händerna sysselsatta just för att man får så dåligt samvete när man bara sitter still för pengarna. Så det måste gå i snigelfart. Man vet att man måste ta det lugnt. Därför att det är så kul. Därför att det är det bästa jobb jag haft. Därför att det måste, det bara måste, räcka i två år.
Men nu ska jag inte tänka på det. Ta det lugnt.
Det är ju ändå midsommar.

Inga kommentarer: