söndag

A man walks down the street, he says why am I soft in the middle now..

Usch, vilken fruktansvärd vecka! Jag har vandrat runt som en levande illamående zombie hela veckan, och även om jag inte har kunnat äta egentligen något alls så har min diskho på något mystiskt vis ändå växt. Demonerna har firat med lyxlunch och brakfrukost. Jag vet inte. Men nu är jag lyckligtvis pigg och glad igen så igår passade jag på och ha en fantastisk städdag (eller ja, halva den dagen har jag planerat ska fortsätta idag). Lite nojjig blir man ändå när man är illamående och tror att det beror på ens egen tidigare städ och diskförmåga. Att man har missat alla de där bakterierna och istället för att kasta bort dem stoppat dem i munnen. Så igår lade jag ner säkert tre timmar på mitt kök. Den tiden jag oftast har prioriterat bort förut. Nästa person jag flyttar ihop med ska definitivt tycka om att städa eller i alla fall se en liten tjusning med det, det kan jag bestämma här och nu. Ska nästan plottra ihop en samboannons. För jag tycker då inte om det. Jag tycker om när det ser fint ut och jag gillar mig själv när jag väl har varit duktig och gjort det så, men jag tycker inte om det under tiden jag gör det. Fast det kanske inte någon gör..

Inga kommentarer: