måndag

When the truth is found to be lies, and all the joy within you dies..

Jag har börjat på en mastodonvecka idag med uppstigning klockan fyra. Efter en liten promenad och en påbörjan till trötthet sätter flumheten igång. Alla ord kom fel i munnen på både mig och mina arbetskamrater. Emma berättade om att hon hemmavid hade tuppjuck i musen vid datorn. På radion pratade de om råttor och ormar som kravlar sig upp ur toalettstolen, varvid Emma påpekar att hennes fingrar luktar konstigt och jag utan att tänka på det i den meningen frågar om hon har fingrat på råttan på toaletten och hon svarar att hon valde snoken istället.
De fortsätter diskutera på radion men nu går diskussionerna vidare om huruvida de ska spela Lasse Berghagens melodi "En kväll i juni" på P3 eller ej. I samma veva som jag hör det blir jag plötsligt sugen på smältost, vilket tydligen lät mer lustigt i andras öron än Lasse Berghagen. Så nu är rollerna hädanefter ombytta och Lasse Berghagen heter numeran smältost och smältost heter Lasse Berghagen.

Inga kommentarer: