fredag

här behövs en tumme!

Bloggen har bytt snitt och är nu på svenska! Jag vet inte varför det irriterar mig.. jag är ju ändå rätt nöjd med att låta det där orden ramla ur min mun i tid och otid mest varenda dag ändå.. Men kanske jag tyckte om min engelska vän som jag kunde ljuga i vad som helst, en svensk känns mer misstänksam. Jag vill ha en godtrogen utlänning! Kom tillbaks du godtrogna utlänning! Nu kommer jag tvingas maskera mig framför tangentbordet med sjal och solglasögon och skriva krypterade små piip istället för min detaljerade(?) livshistoria. Hur kul är det då? Nä, skämt åsido, kanske det är lättare. För även om jag läser engelska, och är påstått rätt bra på engelska, kanske jag ändå är en liten blåst svensk brud under ytan, en brud som sitter och kliar sig i huvudet och funderar sig sönder och samman på ord som tournament eller valuable eller alla andra ord med många u och a och o i samma ord. För så har vi minsann inte i Sverigeland, och kanske är jag ändå rätt nöjd med det. Uannoa ska bli mitt nya engelska namn, och det ska sägas med utdraget ooooo, så att det inte alls låter som ett engelskt namn egentligen utan mer som.. ett apskrik?

1 kommentar:

bi - satsen sa...

jag får hit en godtrogen utlänning från england i sommar som jag ska lära låtsassvenska.Än så länge kan hon mest säga Krrrrrokodil och Grrrrrekland, men efter några månader på folkuniversitet hoppas jag att hon ska kunna tillräckligt för jag aldrig mer ska behöva stava till tournament.

Och försök heta Wille och prata med engelsmän, ditt apskrik till nynamn är ju inget mot att vara "aaaahvillaah"!