fredag

j a g ä l s k a r a j ö r g e n s d o t t e r i b l a n d

anna i flaskan

Jag hade inte velat vara någon annan, det är bara som jag säjer, när det känns som att ni ska gå, och aldrig komma tillbaka, och jag vill ge er ett slags hopp om att jag kommer att förändras och då vill ni aldrig försvinna ur mitt liv

Jag vill stanna här och se vad som händer

Om jag öppnar min mun

och bara låter mej komma

om jag öppnar mina armar

och bara fångar och håller

och öppnar dom igen

och det är inget som flyr

Det bara luftas och andas och flyger

Det bara flyger runt mitt liv

och sedan längtar det tillbaka

Jag vill inte vara någon annan än den här som jag älskar som kan älska som kan vilja och leva och äta smör på mackan ibland

Ingenting försvinner om jag inte vill att det ska försvinna

och ingenting blir kvar om jag vägrar släppa in det

Ingenting kommer till mej om jag inte vågar ropa efter det

eller åtminstone viska eller gnida en flaska och det är inte bara tre önskningar

Det är jag som sticker ut mitt huvud ur öppningen och uppfyller

önskan efter önskan efter önskan

Drar mej ur glasförpackningar och andra emballage

Skruvar på musiken och kan överrösta

eller sitta vid någons fötter och spinna mej igenom dagarna

fjärrkontroll och lingonsylt

Ditt huvud på min sluttande axel

Jag håller dej kvar

Jag håller mej kvar

med våffeljärn och brända kanter

Nu är det komedikväll på femman och jag hör hur våra skratt sammanfaller

I ögonvrån ser jag mer än så

Jag ser hur tryggt du sitter

i min soffa

Sedan rullar vi ut den röda mattan

och dricker saft som smakar vin

och kex som nybakade jättebröd

och smöret smälter

och vi somnar med flott och skratt och röda händer

Vi når ju varandra

eller hur?

1 kommentar:

Fatima sa...

Vad roligt att du gillar min blogg! Det värmer =) Jag gillar din med så jag kommer bli en flitig besökare !