söndag

when love become sacrificing

Man skulle ljuga om man sa att det inte var sommar. För det är det. Jag har varit ledig i nästan två veckor i väntan på mitt nya jobb som nu börjar på tisdag. Det har varit de två näst intill perfekta veckorna. Lite groll har jag hunnit med och lite tårar har sprutat men desto mer galna leenden och kramar har funnits med i bilden. Säkert tusen bilder har jag råkat knäppt som jag ska lägga upp när jag nu hittar min usb-kabel som råkade bli kvar i Luleå när min kamera följde med mig till Norråker och Strömsund. Desto mer spännande när man kommer upp, tittar och inser att man har varit på fler ställen än huvudet har hunnit med. Grett. Idag ska jag steka på en säng på gräsmattan, mysa litegrann och äta lovad försenad födelsedags-smörgåstårta. Imorgon så blir det en troligtvis varm buss i 8 soliga timmar. Då kommer jag sitta och gruva mig en aning för mitt nya jobb och sitta och fundera på om jag har råkat ställt till det mer dåligt eller om jag har ställt till det mer bra för mig själv med en del saker dessa två veckor. Livet är ändå rätt överasskande roligt när man kan sitta i flera månader och tycka att ens vardag är det mest ospännande som finns och sen dyka ner nån annanstans i två veckor och hamna mitt i en såpa full med intriger och komplikationer.

Inga kommentarer: